PERINGATAN: SEBARANG KOMEN YANG DIBERIKAN OLEH PEMBACA BUKAN DIBAWAH TANGGUNGJAWAB WAK.


Wednesday, February 18, 2009

Malaysiakini ~ Benarkah Khir mengikut cara kepimpinan Rasulullah ketika jadi MB Selangor

Entahlah Khir ini bercerita seolah beliau mengamalkan cara kepimpinan Rasulullah, siap dengan piagam Madinah. Apakah zaman Rasul dahulu ada memberikan penyapu kepada ketua-ketua rakyat. Piagam yang mana pernah Khir ikuti dan cara Rasullulah yang mana pernah Khir lakukan.

Mencantikan diri dengan menggunakan botok dan mengaku adalah akibat tempe, bukan juga cara Rasulullah. Hebat betul Khir berkempen, cuba sedaya upaya membersihkan diri dengan membandingkan juga diri dengan Tun Mahathir yang pernah tersingkir dari politik dan make a come back. Sempat juga mencari publisiti mengatakana bahawa beliau dihalau tengah-tengah malam dengan membawa air meneral saja.

Apakah ketika beliau dihalau sehelai sepingang, tiada orang lain yang bersama beliau, tidak ada kereta pemimpin UMNO yang menjadi orang kuat beliau ketika itu. Apakah Khir terpaksa lari tangah malam membawa anak isteri hanya dengan sebotol air meneral seperti yang belaiu war-warkan. Berapa jam Khir Toyo jalan kaki. Habis ke air meneral tu..... Kesian .......... sampai seluar dalam pun tak sempat nak ambil, hanya sebotol air meniral saja yang sempat di bawa oleh Khir. Siapa Khir ni sebelum dilucutkan jawatan, penyapu sampah sampai i daif sangat. Budak kecil boleh lah Khir tipu.

lihat Bukti Disini

4 comments:

TokBatin X said...

Habis jawa2 Tg karang kena tipu bulat2 olih sikaki putar belit @ sipendek @ sitoyol nih... ha .. tukang repair gigi.

Jangan bagi can lagi pada dia.. singkirkan dia dari UMNO.

Anonymous said...

terlebih mkn tempe kot tu yang ckp merapu2..mabuk tempe hehehe..

Anonymous said...

http://kerajaanrakyat.com/?p=4909

Anonymous said...

Di dlm debat calon Ketua Pemuda UMNO yang diadakan di DBP mlm 17 Februari 2009 DSKT menyamakan kebertanggaungjawaban kekalahannya sebagai Pengerusi BN Selangor, Ketua Perhubungan UMNO Selangor dan Dato MB Selangor ibarat:

1. tewasnya Tun M di dalam pilihanraya umum 69 di kerusi Parlimen Kota Setar,
2. ketewasan Pak Lah dlm pemilihan naib Presiden UMNO 93 dan
3. kalahnya tentera Islam pimpinan Rasulullah SAW dlm Perang Uhud.

Namun beliau lupa menceritakan bahawa:

1. Tun M hanya tewas di kerusi parlimen kota setar. Sedangkan sebagai ketua BN dan UMNO selangor, beliau bertanggungjawab terhadap hilangnya 34 kerusi DUN (PR menang 36) ini adalaf +34 kerusi dari 2 yg dimenangi PRU 12) dan 17 kerusi parlimen (dr jumlah 0 yg dimenangi PRU12).

2. Berbanding Pak Lah yg hanya ditolak oleh sebhg perwakilan UMNO shj. Beliau ditolak rakyat S'ngor pelbagai kaum.

3. Akhirnya walaupun perbandingan dgn Nabi Muhammad SAW adalah amat tidak kena dam melambangkan sifat riak, ujub, takbur, angkuh dan egomaniacal. Salah satu punca kekalahan Uhud ialah disebabkan pasdukan pemanah ug diamanahkan Nabi menjaga Bukit Uhud dari percubaan pasukan berkuda musuh melanggar perintah Nabi kerana telah gelapo mata akibat harta rampasan yg ditinggalkan semasa mengundur.

Secara kesimpulan, DSKT kalah 34 kerusi DUN dan 17 kerusi Parlimen dan bukan Tun hanya satu. Ditolak rakyat Selangor dan bukan kalah dalam UMNO. Tidak menjaga 'Bukit Uhud' di Selangor untuk cari harta dan rupa muka.

Bolehkah dan upayakah dia memenangkan UMNO yang lebih besar dengan kepimpinan yang gagal dan sikap yang 'dia saja pandai' dan 'tak suka tapi jawab balik' pemikiran orang lain?