PERINGATAN: SEBARANG KOMEN YANG DIBERIKAN OLEH PEMBACA BUKAN DIBAWAH TANGGUNGJAWAB WAK.


Monday, February 16, 2009

Malaysiakini ~ Syukur Idrus perlu tengok trek rekod Khir Toyo gadaikan Selangor

Setuju dengan apa yang dikatakan oleh Ketua Pemuda Umno Selangor, Syukur Idrus bahawa kualiti seorang pemimpin bukan hanya ditentukan oleh kepetahannya berhujah di atas pentas. Sebaliknya, tambah beliau, ia juga dinilai dari sudut rekod mereka berkhidmat dengan parti.

Syukur yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuang, Selangor mengulas penganjuran program yang membawa tiga calon ketua Pemuda Umno hadir di satu pentas di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) malam esok. Mereka ialah ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin, bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo dan ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir.

Program tersebut dianjur dan akan disiarkan oleh sebuah stesen TV swasta malam esok. Menurut Syukur, berkumpul untuk menunjukkan kepetahan berbicara dan banyak idea hanyalah sebahagian daripada ciri-ciri untuk menjadi pemimpin yang baik. 'Banyak idea' dengan cara itu, rakyat boleh tengok siapa yang pandai berbicara, siapa yang banyak idea. "Tetapi nak pilih pemimpin kena tengok semua sekali termasuk juga khidmatnya dalam parti," katanya. Benar nak pilih pemimpin kita perlu tenguk dari trek rekodnya.

Trek Rekod Khir Toyo: Pernah memberikan penyapu kepada Pegawai Kerajaan. Tumpas dan mengadai negeri Selangor kepada tangan pembangkang dengan cara yang amat memalukan. Khir Toyo bukan saja di benci oleh rakyat Selangor tetapi oleh pemimpin UMNO di Selangor. Inilah trek rekod yang dikatakan oleh Syukur Idrus.................?

1 comment:

Anonymous said...

Entah macam mana orang UMNO ni boleh pilih INdon ni jadi Menteri Besar?..

Semenjak hilang kerjaan negeri dan jawatan MB, Gear Toyol dipenuhi perasaan irihati, cemburu, marah dan geram pun ada. Biasalah! sikap orang yang tamakkan kuasa.