PERINGATAN: SEBARANG KOMEN YANG DIBERIKAN OLEH PEMBACA BUKAN DIBAWAH TANGGUNGJAWAB WAK.


Wednesday, September 17, 2008

Khir pernah zalimi 25 keluarga pegawai kerajaan

Malaysiakini~Yang wak paling tidak gemar sekali apabila Bekas Menteri Besar Selangor dahulu cuba berlagak hero apabila menyatakan bahawa 25 pegawai kerajaan tempatan dan Jabatan Tanah dan Galian di Selangor telah dipecat atas pelbagai kesalahan. Dia langsung tidak memikirkan pasal keluarga 25 orang pegawai yang telah dipecat ini dan membuat semua pegawai kerajaan benci kepada beliau. Apabila beliau mengosongkan pejabat ramai dari kakitangan SUK yang bersedekah pisang di Masjid Shah Alam.

Khir Toyo berkata lagi bahawa mereka di pecat atas pelbagai kesalahan antaranya menipu, memalsukan tandatangan dan mengeluarkan cek tanpa kebenaran dan sebagainya.

Apa yang menggelikan hati kita ialah adakah Khir Toyo tidak sedar bahawa dirinya juga berhadapan dengan pelbagai aduan dan laporan rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta kegagalan dirinya memerintah dengan berkesan dan telus. Mengapa beliau tidak sedar akan semua perkara tersebut. Akhirnya tuhan maha esa dan akhirnya beliau pula dipecat dan dengan muka tidak malu merayu untuk menubuhkan kerajaan campuran dengan Pas dan minta menjadi Timbalan Menteri Besar di bawah musuh ketatnya Hassan Ali.

1 comment:

Anonymous said...

Kalau salah memang patut kena pecat. Masa buat tak ingat keluarga. Takkan nak simpan lagi malaun malaun ni. Bodoh la MB manapun kalau simpan pegawai kerajaan macam ni.

Sendiri punya keluarga sendiri mau ingat lah! Bagi makan keluarga dgn duit gaji buta ingat halal ka?