PERINGATAN: SEBARANG KOMEN YANG DIBERIKAN OLEH PEMBACA BUKAN DIBAWAH TANGGUNGJAWAB WAK.


Wednesday, September 17, 2008

Timbalannya juga pernah dicantasnya


Malaysiakini~Wak mula pening apabila wak dengar pengumuman semalam bahawa Khir Toyo mahu bertanding lagi merebut kerusi penting UMNO, habislah UMNO , jika Selangor hancur dikerjakan oleh Pak Khir ini takut nanti pemuda pula yang akan dijangkiti sindrom rasuah. Apakah semua pemuda suadh berfikir habis mahu kasi UMNO hancur, Pak Khir bukan disenangi oleh ramai orang UMNO. Yang rapat dengan dia yang punya kepentingan dahyulu sahaja. Kawan-kawannya semua sudah lari bila dia tidak lagi jadi MB

Ini wak terjumpa lagi cerita lama mengenai rasuah yang di lakukan oleh Wak Khir
-
Agak banyak juga yang ditulis tentang isu 11 ekar tanah bernilai RM18 juta diberikan kepada Bestarama Sdn Bhd, kroni Khir Toyo, di Bandar Baru Bangi. Tapi ramai tidak menyedari bahwa isu ini menjadi lebih panas dan kontroversi lagi kerana ramai pimpinan Umno bahagian Hulu Langat marah dengan sikap Menteri Besar yang bertindak melulu meluluskan tanah kepada kroninya, tanpa merujuk dulu kepada Umno Hulu Langat. Umno Hulu Langat dipimpin oleh Dr Zainal Abidin Ahmad, Timbalan Menteri Besar Selangor yang cukup tidak sebulu dengan Khir Toyo.

Dan melalui akhbar-akhbar Memo15 dan 19, terbitan Pejabat MB Selangor yang ditaja sepenuhnya oleh Khir Toyo, Dr Zainal Abidin adalah satu antara tiga Exco Kanan Selangor yang dituduh menjadi pengkhianat dengan memberikan maklumat sulit tentang salahguna kuasanya kepada pembangkang, khususnya Ahmad Lutfi Othman.

Dan bila timbul isu kawasan rekreasi 11 ekar di Seksyen 16, BBB itu, yang akan berdepan dengan masalah bukannya Khir Toyo tetapi Dr Zainal Abidin dan pimpinan Umno Hulu Langat. Sudahlah Bandar Baru Bangi terletak dalam DUN Kajang yang wakil rakyatnya Dr Shafie Abu Bakar dari PAS, maka bertambah buruk lagilah imej Umno di sini. Saya rasa Khir Toyo memang berhasrat supaya apa yang berlaku sekarang berlaku, iaitu menyebabkan nama Dr Zainal Abidin menjadi buruk dan bertambah buruk.

Tapi yang kenyang dan untung ialah kroni Khir Toyo kerana semua penama dalam Bestarama Sdn Bhd yang dapat untung lebih RM14 juta (RM4 juta lagi untuk bayar premium) mempunyai kaitan dengan Dr Karim Mansor, Setiausaha Politik Khir Toyo, yang juga tinggal di Bandar Baru Bangi.

Dengan itu, apa yang saya nak maklumkan di sini ialah isu membangunkan kawasan rekreasi ini hanya akan menegangkan lagi perselisihan dalaman Umno Selangor.

1 comment:

Anonymous said...

Khairy bertanding Ketua Pemuda UMNO

Naib ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini mengumumkan secara rasmi menawarkan diri untuk bertanding jawatan ketua Pemuda Umno Malaysia. Beliau akan meneruskan kesanimbungan perjuangan pemuda UMNO Malaysia yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn.

Beliau mengumumkan kesediaannya itu ketika mengadakan sidang akhbar di Pusat Khidmad Parlimen Rembau, turut bertanding merebut kerusi ini, ialah Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo, Datuk Mukhriz Tun Mahathir dan Datuk Zahidi dan Daruk Azimi Daim.

Sidang media tersebut dihadiri oleh lebih dari 40 Ketua Pemuda Bahagian, Hadir bersama ialah Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO, YB Dato’ Abdul Rahman Dahlan, Penolong Bendahari Dato’ Abd Hamid Mohd Nazahar, Barisan kepimpinan EXCO seperti Dato Reezal Merican, YB Suhaimi Ghazali, Ahmad Ikmal Ismail, Mohd Hasnol Ayub, Dato Azeez Rahim, Dato’ Shamsul Najmi dan Anis Aziz antara lain. Beberapa Ketua Pemuda Negeri turut hadir seperti Ketua Pemuda Negeri Sembilan YB Dato Jamlus Abd Aziz, Ketua Pemuda Negeri Kuala Lumpur, Datuk Norza Zakaria, Ketua Pemuda Negeri Sabah, Dato Japlin Akim, Ketua Pemuda Negeri Perak, Zainol Fadzi Paharudin dan Ketua Pemuda Negeri Perlis, Dato Rozabil Abdul Rahman.

Khairy yang sebelum ini meyatakan bahawa beliau akan mendapat pandangan dari suara akar umbi sebelum mengumumkan bertanding dikatakan mempunyai pontensi yang kuat untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO memandangkan beliau amat berpuas hati dengan suara dari akar umbi yang mahukan beliau bertanding untuk mengisi kekosongan kerusi Ketua Pemuda UMNO.

Khairy juga menjelaskan bahawa beliau bertanding bukan sebagai seorang anak muda melayu bagi jawatan Ketua Pemuda UMNO tetapi juga sebagai seorang rakyat Malaysia. Beliau juga menyarankan bahawa Pemuda UMNO dibawah kepimpinannya, Pemuda UMNO akan menjadi lebih inklusif, dan tidak lagi eksklusif, berlandaskan tema dan mesej Setiakawan.